Tuesday, September 9, 2008

Gissa mitt yrke



Idag började jag på ett nytt jobb. Kan någon gissa vad det är?

Jag kommer att frilansa som detta och hoppas att det kan bli tillräckligt med jobb för en halvtid. Jag får även hålla tummarna att de inte tycker att jag är en total sopa för då blir det inget uppdrag alls. Nu kör vi en prövotid så att säga och förhoppningsvis kan jag fylla upp den andra halvan av tiden med måleri. Just nu har jag en stor och löpande måleribeställning men det finns plats för mer... Faktiskt.

Jag har kommit till insikt om att jag givit mig i kast med en bransch som frestar på ryggen, men jämfört med skolans underbara värld som frestar på hörseln, immunförsvaret och psyket så jobbar jag gärna tills jag står böjd som en flottig ostbåge. Å andra sidan har jag så flexibla tider nu att jag liksom inte kan hitta ursäkter för att smita ifrån att ta mig ut och röra på mig.
Även om det kan kännas som att det är anus så är det ju trots allt bra.

Mitt nya kneg, medan jag nu har det peppar som pippar, innefattar sådant som bilden nedan visar. Jag är ännu ingen ny Bingo Rimér.

No comments: