Tuesday, September 30, 2008

Jag blev utmanad av Pernilla 14 september

Känner att det är dags att göra något åt det nu.

1. Har du någonsin fått något du skrivit publicerat?

Jag vann en novelltävling när jag gick i fyran som klistrades in i någon skoltidningsliknande publikation. Året efter kom jag på andraplats. Övrigt har serier publicerats. Det är väl en typ av manus det också antar jag.

2. Vad skriver du på just nu/vad skulle du skriva på just nu om du hade tid?

Hade jag tid med författardrömmar just nu sâ skulle jag försöka klämma till med någon sorts feelgood-roman.

3. Har du någonsin skickat in ett manus till ett förlag? I så fall, vad hette det, när skickades det in, till vilket förlag och vad sa de?

Aldrig.

4. I vilken genre skriver du?

Ingen uppenbarligen.

5. I vilken genre önskade du att du kunde skriva?

Kriminalgenren.

6. Vilken är din svenska favoritförfattare?

Astrid Lindgren känns som ett självklart svar här. John Ajvide Lindqvists debut "Låt den rätte komma in" var det bästa svenska jag läst på evigheter sâ därför förtjänar han att nämnas. Dock är det den enda bok av honom jag hittills läst. Den är ett mästerverk. Och jag vill lägga till att jag njöt oerhört av att läsa Stieg Larsson-trilogin.

7. Vilken är din icke-svenska favoritförfattare?

Jeffrey Deaver, Val McDermid, Kathy Reichs, Jontahan Kellerman, Dan Brown, William Diehl

8. Vilken är din skämsförfattare (dvs en författare vars böcker du skäms lite för att du gillar)?

Nej jag skäms inte för nâgon.

9. Vilken genre läser du helst?

Psykologiska deckare

10. Vilken författare skulle du helst vilja träffa?

Ingen särskild faktiskt.. Men ska en väljas vore det kul med Stephen King kanske.

11. Vem skulle du helst vilja skrev en blurb på din bok?

Oprah Winfrey. ;)

2 comments:

Perny said...

Oprah??? okej :D inte vad jag förväntade mig. Jag visste inte att du skrivit så mycket jag chansade, konstnärssjäl som du är vet du ;)

Infanterield said...

Ja självklart Oprah... Vet du hur mycket hennes book-club-böcker säljer? ;)