Tuesday, June 17, 2008

Allra bästa skönhetstipset!

Jag vet hur du blir supersnyggast och ditt allra attraktivaste jag i sommar! Mitt tips är enkelt och gratis. Det enda som krävs är att du har en gnutta tid över.

Nej vi snackar inte om magiska gummiband som trycker in ekvatorn där midjan borde vara. Vi snackar inte om att mumifiera sig med en ansiktsmask bestående av komockor. Vi snackar inte om hårinpackning bestående av obskyrt DNA.

Vi pratar om att polera insidan, att putsa upp den där lilla fettklumpen innanför pannbenet, ge den ny energi och låta den glänsa.

Beach 2008 i all ära, men hur ofta anstränger du dig för att ge insidan samma skönhetsbehandling som utsidan? Du kan dricka äppelcidervinäger tills du spyr, jogga tills du får bråck, peela kroppen tills du får ödleskinn och sminka dig tills Dee Snyder blir grön av avund, men mår du bra inuti strålar du och får det där allra extra speciella magiska skimret som gör dig vacker, harmonisk och det bästa du kan vara.

Kanske är det mycket begärt att du ska bli en knock-out bara för att du följer mitt tips. Själv är jag knappast perfekt men det skadar inte.. Man kan omöjligt bli fulare av det här:

P3 dokumentär

Så! Enkelt! Genialt! Engagerande! Intressant! Begripligt! Trollbindande!

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/index.asp?ProgramID=2519

Det bästa SR har att erbjuda går på söndagar mellan 18 och 20 och varvas med musik. Intervjuerna och den röda tråden i dokumentärerna gör även en händelse, som man tidigare inte tyckte sig begripa eller var intresserad av, fullständigt kristallklar. Dokumentärerna är befriade från akademisk torrhet och är oerhört välgjorda.

Man blir allmänbildad och det är intressant och underhållande.

På hemsidan har de gamla dokumentärer som du kan lyssna på gratis.

Mordet på Fadime, Skandia-affären, Norrmalmstorgsdramat, Kalixhärvan, Bordellhärvan, Trustor-härvan, BT-Kemi, Neurocedynkatastrofen, Diskoteksbranden, Ubåtshotet, Ebbe Carlsson-affären.. Och massor mer.

Gör som Infanterield. Fyll på sminkväskan... OCH ditt IQ.

Jag brukar lyssna tillsammans med Mattias. Ibland åker vi runt med bilen planlöst, lyssnar och ser landskapet svischa förbi. Förra sommaren satt jag utomhus på Mattias lantställe, målade och lärde mig det jag alltid velat veta om Joakim Posener.

Ibland är inte livet enbart skit. Bejaka guldkornen. De finns för dig.

HALLELUUUUUUUUUUJAAAAAAHHH and praise P3!

No comments: