Tuesday, June 17, 2008

Tits under pressure?

Såhär ser mina bröst ut om man plattar ut dem.

Jag vet att vissa påstår att jag har sjuk fantasi och pubertal humor, men det var det första jag tänkte på när jag såg resultatet. Dagsverket är gjort. Dessa raringar är fyllda av mosade hallon, grädde och vaniljkräm. De ska jag ta med till jobbet igår och bjuda mina tre kollegor och de barn som är kvar på. Jag har visserligen en dag kvar i det kommunala fängelset efter det, men det är min underbara kollega Annikas sista dag innan semestern imorgon. Hon har stöttat mig, ställt upp, hjälpt mig och varit en klippa under de år jag jobbat där. Hon är en fantastisk människa, snabbtänkt med en giftig humor och väldigt duktig på sitt jobb. Jag hade aldrig stått ut en sekund på det där stället om det inte var för henne. Vi har haft många minnesvärda stunder tillsammans. Hon är värd sin vikt i guld människan. Jag kommer att sakna henne massor men vet ju att vi kommer att ses ändå efter att jag har slutat. Hon ska få en lite speciell present också men väntar med att skriva om den ifall hon läser.

Jag önskar jag kunde beskriva vad som EGENTLIGEN har skett på min arbetsplats, vad vi blivit tvungna att stå ut med, kämpa mot och hur det fått oss att må.. Men jag sparar det till ett bättre tillfälle... Det är liksom svårt att beskriva utan att folk ska börja tro att jag hittar på. Så pass absurt är det nämligen. Men det är den offentliga sektorn.. så varför förvånas jag egentligen? Well. 2 dagar kvar nu bara.

Tårta tårta.. I kylen där.. Säg vem som arbetslösast i landet är?

1 comment:

Perny said...

Oj
Sicka mysko tattisar du verkar ha på tuttisarna :D

Kram på dig och lycka till med framtida jobb nu!