Sunday, March 16, 2008

Chicagoschlager

Gårdagen började med en snabbvisit av mina päron som var på genomresa. Efter att ha virvlat runt som en städtant på speed, fikat och umgåtts, så infann sig ett vacuum efter att de hade åkt. Jaha? Lyan är spick and span. Vad ska vi hitta på nu då? Det är en förekomst som inte sker direkt varje dag. Knappt en gång i halvåret om jag ska vara ärlig. Så vi gjorde det vi alltid gör när vi inte har något att göra.. spela Chicago med en extremt läskig gaykortlek. Det går INTE att hålla pokerface. Den som vinner får en stjärna och den som torskar (jag) får som den förtjänar.. en hög med bajs.

Några timmar senare skulle ett gäng sköningar komma över och se schlager med oss. Bland annat härliga Muggas och söta EllenF. Jag fick även äran att träffa min nätkompis Tanja och hennes hane Joakim IRL. Egentligen ska man ju stämma träff på ett offentligt ställe första gången man möter någon man bekantat sig med på nätet i verkligheten. Det har man ju hört på efterlyst och insider så det räcker. Man ska ALDRIG lämna ut sitt riktiga namn, telefonnummer och adress. Ja, men nu har jag ju blonderats och intelligenskvoten är inte vad den alltid varit, så Tanja fick telefonnummer, adress, namn OCH portkod. ( Dessutom är EllenF en rätt pålitlig referens.) Jag gilladeTanja precis lika mycket som jag visste att jag skulle göra. Och våra hanar kunde äntligen få prata hål i varandra om motorer. Det känns som att jag vunnit högvinsten på kompislotteriet. Jag hade tänkt ge ett fint referat om kvällens helhet, om hur galna omvägar konversationerna irrade ut på, att min look för kvällen var sexy Amish men missförstods för rockabilly, att det är härligt att se vuxna män skratta tills de blir tomatröda och börjar gråta... Men faktum är att Tanja redan gjort det (och bättre) i sin blogg..

Saxat ur Tanjas blogg på finest.se:

- Linda Bentzings klädsel är som Ellos goes Britpunk. Vivianne Westwood måste få ett psykfall om hon ser det.

- Är det dreggel på Kristian Luuks svarta skjorta, nej det är nog bara glitter.

- Shit kolla Sannas händer. De går nästan två varv runt micken, det är läskigt med stora händer på tjejer, har nog en sjuk fobi mot det. Att de kommer efter en.

- Om Amy hottade upp sig lite, körde lite lolitalooken och blev en ny Vanessa Paris så skulle hon fan vinna direkt i Serbien.

- Tror Christer Sjögren är värsta pervot. Han är kinky as hell alltså. Han och Dr. Phil liksom. Stod bakom honom vid en bankomat och då hade han en flint som var sprayad med Spray on hair. Vaknar man upp med honom så har han typ blöjor och själv har man fläckar av spray on hair.

- lite gos med Kristian Luuk skulle jag kunna tänka mig. Eller BWO. Undrar om han verkligen har skjortor som inte visar bringan.

...är bara några av alla sjuka kommentarer som slängdes ut i schlagernästet Villa Backman under gårdagskvällen.

No comments: