Wednesday, March 19, 2008

Work in progress


Varsågod! En förhandstitt på tavlan jag precis har påbörjat. Jag vet att den nästan ser klar ut men just nu är den i på-tork-fasen. Ytterligare detaljer och skuggor tillkommer senare. Berättade om den i telefon för brorsan.

- Det ska bli en benig rätt så rosaröd enögd man med krullmustasch och skeva proportioner som sitter ihopklämd och stirrar på ett vinglas där hans ena öga kommer att flyta. Vad tror du om det?

- Sick!

Det är bra att brorsan alltid ställer upp som bollplank till mina idéer. Mattias däremot kan gå förbi när jag sitter vid staffliet utan att ens kasta en blick på vad jag håller på med och frågar jag vad han tycker får jag automatsvaret "fint" utan att han flyttar ögonen från dataskärmen till staffliet. Han är ingen vidare kritiker. Antar att måleri VERKLIGEN inte är hans grej. Ungefär som att bilar inte är min, men det vore kul om han åtminstone kunde anstränga sig och låtsas lite.

Jag har något envist äckelvirus som sitter halsen. Det smittar, så jag är hemma från jobbet.. och jag har tråkigt.. Så föddes idén till målningen.

Dags för alvedon.

Vad tycks? Här är det färdiga resultatet. Vänligen bortse från blixtskenet och oskärpan.

6 comments:

Perny said...

cool :)

Men så gillar jag ju dina störda konstverk, jag gillar ju störda saker i allmänhet så det är kanske inte så konstigt.

Anonymous said...

Jag är en ärlig person när jag inte har en sexuell med den vederbörande. Mycket intressant, men är det inte gjort tidigare..S.Dali? Men jag har gärna fel..

Sofia said...

Du är otroligt duktig på att måla! Såg din blogg inne på finest. Tycker du verkar vara en rolig och charmig tjej :)
Mvh Sofia

Infanterield said...

Perny.. du är störd på ett BRA sätt. Kram.

Anonymous.. Sexuell eh.. vadå??? Vem vet vad man får sina intryck ifrån? Kanske har jag undermedvetet fått idén av Dali? Jag kan inte erinra mig att han gjort en sådan målning, men det borde gå att kolla upp om man har lust. Tänk att den där Dali var en sådan härmapa. Who knew? ;)

Sofia.. Wow! Vad skönt att veta att den dyra charmskolan finally payed off. ;) Tack för de peppande orden.

Anonymous said...

Dali härmapa? Det ska jag förmedla till min mor så hon faller död på fläcken å arvet kommer tidigt. :o)

Anonymous said...

hmm härlig tavla, gillar verkligen den, härligt o se dig skapa,
din idol

kaffekillen med choklad