Monday, March 31, 2008

Hela natten lång!

Jag har försökt men det gick inte. Don´t try this at home kids. Jag har inget annat val än att köra en "all nighter". Fuck ebolaförkylning som fått mig att vända uppåner på dygnet. Fuck sommartid! Fuck morgonlärkor! Fattar ni vad ni ställer till med för oss B-samfundare? Ja ni vet vi som inte somnar framför TV:n. Vi som blir kreativa på kvällskvisten och åstadkommer massor under timmar då hurtiga Berta sedan länge ligger och dregglar på kudden. Vi som inte sällar oss till lemmeltåget svennebanan. Vi som tänker och grubblar. Vi som har ett alternativt sätt att se saker på. Det är inte sämre. Det är ANNORLUNDA än 9-5, volvo, radhus och husvagns/Thailandssemestrar.

- Det är bara att stiga upp samma tid varje morgon. Det handlar om disciplin. Du är väl bara lite lat?

Sug min feta!!! Har vi inte lämnat industrisamhället? Är det inte lite förlegat tänk? Och VEM har bestämt att allas dygnsrytm är exakt 24 timmar? Jag är övertygad om att sjukskrivningarna skulle minska, medellivslängden skulle öka, välmåendet skulle öka, arbetstillfällen skulle skapas.. Om svennebanan bara kunde tänka utanför sitt eget vitmålade muthafukkin staket!

Jag kommer att få hjärtinfarkt av det här. Spelar roll egentligen..? Min generation får ändå ingen pension.. och vi som pluggat en massa och kommit ut i arbetslivet lite senare än industriarbetar-Ingvar..?

HA HA HA HA HA ha ha ha ha haaaaaaaaaaaaa!!!!!!!

Bara att gilla läget. Det här kommer att vara ett ok jag får bära resten av mitt liv. Att vara en nattuggla. Vi är ju slöa och samhället hatar oss.

Har precis bryggt en kanna kaffe. Ska kolla en rysare nu och vara galet fräsch på jobbet imorgon (idag). Sådan tur att jag kommer "ha tid" att täcka traktordäcken under ögonen.. med concealer.. Den BÄSTA concealern.. snart..

No comments: