Thursday, August 21, 2008

Det stora avslöjandet!

Rikard Langewolf! Förutom att han figurerar på aftonbladet där han pratar i skotelefoner och har en mycket skön blogg på passagen (som ni givetvis måste läsa pronto) så har han blivit touched by angels. Bildligt talat. Det här tjusiga och ytterst modesta porträtt har Rikard beställt av mig och det blev äntligen färdigt idag. Eftersom jag har jobbat många timmar på den så kommer det att kännas mycket bitterljuvt att lämna ifrån sig den. Jag är nöjd med resultatet. Jag hoppas innerligt att han också är det.

Nu firar jag med rööööööööödviiiiiiiiiiiiiin medan det första laget förnissa torkar.






Antagligen lika bra att jag avslöjar det nu. Jag jobbar inte längre i skolan utan har bestämt mig för att arbeta som konstnär/porträttmålare/illustratör fullt ut. De som känner mig vet att jag alltid varit dum i huvudet och givit bort allt jag målat samt gjort bokomslag, loggor, illustrationer och cd-omslag helt gratis. Nu är den tiden ett minne blott. Jag har en hemsida under konstruktion och har under sommaren jobbat så att svetten lackat med att måla olika exempel som ska hamna där. That´s right.. Mitt under sommarens värme-blöja satt jag inomhus eftersom färgen (akryl) torkar för fort i värme/solsken. Därav nuvarande blekansikte. Det jag däremot inte hade räknat med var att jag skulle få beställningar redan innan jag börjat marknadsföra mig så jag har halkat efter med hemsidan. Emellertid är det ett angenämt bekymmer. Jag kommer inte lägga ut länken till hemsidan när den blir färdig här, eftersom den kommer att avslöja mitt namn och jag vill att min blogg ska hållas skild från det av olika anledningar.

Just nu har jag en STOR beställning på kroken. Har ont i magen av nervositet. Jag önskar och vill med hela mitt hjärta att beställaren och jag kan förhandla så att båda blir nöjda... För det skulle vara det roligaste jobbet i HELA VÄRLDEN. Jag skulle använda all min kraft och hela mitt register för att det skulle bli så bra det bara kan bli, om det så krävs att jag jobbar på det under hela min vakna tid.

Vill DU beställa ett porträtt på dig själv eller någon annan, till en bemärkelsedag eller av vilken som helst anledning så skriv ett meddelande till mig så mailar jag dig.

Från och med nu är butiken öppen. Välkomna!

No comments: