Sunday, August 24, 2008

Vimmel + Ofrivilligt fotbad

Inatt. Solidaritet. Tortyrskor med sjukt hög och smal klack som gör mig 183 cm lång. Ny underbar ögonskugga från Laura Mercier. Galet framträdande dekolletage. Rödvin. Rödvin igen. Sedan öl. Dansa.. Eller snarare vagga lite lätt på stället likt en pingvin på grund av skorna. Tyvärr blev en i gänget lite hängig och åkte hem och en annan fick inte komma in på grund av dresscode. Det var trist. Det hade varit roligare om de var med. Men det blev en kul festkväll trots allt.

Såg vimmelbilderna. Självklart ville ingen fotograf fotografera av just oss.. Däremot fastnade hela vårt gäng på en hel bunt bilder tagna över folkhavet på innegården. Det känns lite paparazzi. Inte alls lika glammigt som vimmelbild a´la röda mattan. Nej nu känns det snarare som att paparazzin tryckt bakom ett buskage och bara väntat på att man ska göra en så muppig min som möjligt och trycka ner avtryckaren och tänka: HA HAAAAA! Där fick ni!!!

Min polare fick ragg av en monchichi. Försök själv att skaka av dig en monchichi och se hur lätt det är sa hon.

Men natten slutade värre för mig. Hur då? Jo herrarna blev våldsamt kissnödiga på väg hem så jag stod några meter ifrån dem. Nog för att jag ville glo, men lite takt och ton får man väl försöka inbilla folk att man har. Eftersom skorna gjort sitt så hade jag dem ihanden och stod barfota. Vips blev det blött om mina små snuttiga prinsesskorvstår.

Et voila! Lutande trottoar och äkta franskt golden fotbad.

1 comment:

Perny said...

Ah, den inte lika kända frasen, golden bath, najs där bruden!