Monday, January 28, 2008

ANKARET

Jag har ju tidigare hasplat ur mig att jag inte passar in så bra på Stureplan. Nu har jag hittat ett ställe som jag passar ÄNNU sämre in på. Pub Anchor på Sveavägen. Det var som att kliva in på en swingersklubb för Hells Angels.. Jag och mitt entourage kände oss som såna preppy, vattenkammade misfits att vi var tvungna att dra fortare än en avlöning. Ingen var otrevlig mot oss eller så.. Vi begrep själva att det var smartast att pysa. För..

Vi var ju inte:

1) tatuerade över hela kroppen (gärna tvärs över fejan också..)

2) piercade i hela nyllet (bröstvårtorna/underlivet)

3) klädda i slamp-outfit eller läderväst med biker-tryck

4) tillräckligt tankade

5) nymuckade

Tvångstankar om att beställa in champagne började dyka upp. Då var det dags att gitta. Pest eller kolera.. Vid hamnade på "jag-har-herpes-Patricia". Vet fortfarande inte vems briljanta idé det var. Hade rätt roligt trots allt men det var nog för att jag tvingades bli så full att jag glömde var jag befann mig. Att ha tvångstankar angående att beställa in champagne var jag inte ensam om. Någon snubbe i rockbaren beställde in flaska efter flaska.. Bergis 20 stycken som han bjöd vem fan som helst på. Återigen. Jag-har-HEEEEERPEEEEEES!

Anchor... What? Sparar hellre till Ankor wat.. any time! Och Patricia? Don´t do it! Save your souls!!!

3 comments:

Perny said...

som sagt, ett av mina gamla hak, så jag är väl en tatuerad bikerbrud med massa piercingar i mufflan!

;)

Anonymous said...

Perny, du är en lammunge i jämförelse! ;)

Perny said...

Men jag hängde där i alla fall :) a sheep among wolfs, aj lajk :D