Friday, January 4, 2008

Scarface, eller "det är åldern"

Jag somnade alldeles för sent inatt. När man var yngre kom man undan med sådant. Det funkade att kröka, sova två timmar, tvinga sig upp in the buttcrack of dawn och ändå se ut som en nyponros. Det fungerar inte längre. Ett av tecknen på att du börjar bli gammal är att du inte bara ser ut som ett ras om du försöker dig på ovanstående, du känner dig som ett ras också. "If it looks like a dog and acts like a dog. It probably is a dog."
Om du känner dig och ser ut som ett ras, är det inget annat du är tyvärr. Hur rasande man än kan bli.
Den här skiten med åldrande är inte förenligt med fåfänga. Vill man alltid se ut som en nyponros finns två alternativ:

1) Hoppa från Västerbron och lämna ett snyggt lik innan du hunnit bli ett ras. Det funkade superbt för Marilyn och James Dean. Vill du fortsätta leva så finns bara alternativ två kvar.
2) Plastikkirurgi, botox, restylane, cancersolarium/spraytan, hårfärg och faaaaan och hans moster.
Död eller konserverad. The only way. Eller så kan man försöka älska sig själv, acceptera åldrandet och åldras med grace, gå med huvudet högt samt utveckla intelligens istället som alternativ.

...Men det är ju sådant som bara fula människor gör.

De fjuttiga timmar jag fick i natt var inte skönhetssömn. Det var ugly sleep och jag vaknade i en dreggelpöl runt lunch. Från och med nu kan ni kalla mig scarface.




När sömnvecken lagt sig efter cirka tre timmar tog jag på mig fejset. Så nu törs jag gå ut och äta middag ikväll. Det var tänkt att bli restaurang Minerva men deras kök har brunnit upp. Det
kanske trots allt inte är meningen att jag ska gå utanför dörren idag?























Att hoppa från Västerbron känns inte som ett bra alternativ. Jag skulle se ut som jag gör i föregående blogg. Och plastikad kärring är inte mycket bättre..

Antingen accepterar jag nu mellantinget här och gör som fula människor tvingas göra. Det vill säga intala mig själv att jag
älskar mig själv, accepterar åldrandet och åldras med grace samt gå med huvudet högt.. och inse att jag håller på att utveckla intelligens.

Ätror ut och löv!

No comments: