Thursday, January 31, 2008

Old lady fun!


Ac3 Comfort behandlar och förebygger ändtarmsbesvär. Sådan tv-reklam får man nöja sig med om man som jag är hemma sjuk och vill se Oprah. Att man VILL se Oprah kanske inte är så konstigt. Det är nog snarare normalt när man är 30+, men när du ser en reklamfilm för ett medel man sprutar in i häcken för att ta kål på hemorrojder och tänker "Nämen det där verkar ju praktiskt".. Då vet du att du joinat old lady fun club. Det sista tecknet (och kanske det allvarligaste) är när du märker att du ständigt köper hem talgbollar och hänger upp utanför fönstret så att pippifåglarna ALLTID har mat.. Och de små liven är ju såååå bedårande att titta på. Jag har en storhackare (större hackspett) som dagligen kommer och kalasar på mitt pipp-smörgåsbord. Pippin hackar så det dongar i hela franska balkongen..

???

Som ni märker är det allvarligt. Dessvärre finns det nog inget botemedel. Många har försökt men då kallas det oftast för 40-årskris.

Imorgon på jobbet, under kvällen, har vi disco för kidsen. Det brukar komma sisådär 200 barn och de älskar det. Temat som barnen själva får välja blev: Fjårtis. Jag såg framför mig chansen att måla läpparna bårhusbleka och tupera håret i en extrem snedbena och blåsa stora bubblor hubbabubba. Det hade varit legitimt vid det tillfället och mörkat det där med 40-årskris. Men så blir det inte. Jag får sitta hemma och utveckla hemorrojder istället. Man är aldrig hetare än när man har magsjuka.

3 comments:

Perny said...

Mina föräldrar har också talgboll, men deras fåglar är så smarta/fräcka, att de stör mina föräldrar vid frukosten genom att knacka på fönstret för att påkalla uppmärksamheten när talgbollen är slut.

Mamma tycker det är smart, pappa säger att det är fräckhet.

Anonymous said...

När ni inte själva kan få det å dånga i balkongen är ju spetten en typ av räddare av stoltheten..

Infanterield said...

Ja man får vara nöjd för det lilla.. antar jag?