Thursday, January 3, 2008

Toalett-lektyr, kontentan av att ha för mycket tid

Kan inte nån bara ragga upp den här killen och put him out of his misery?!!! Jag tappar snart förståndet annars. Så gör du mig en björntjänst också när du ändå håller på.

Jag upptäckte inatt vad som kan hända när man drabbas av sömnlöshet och en livlig tarm.

Toalektyr.. ja ni vet. När man måste sitta på brusfåtöljen mer än 10 sekunder så har vissa medmänniskor vanan att vilja läsa något. Tidningen till exempel. Raringen läser oftast teknikmagasinet, "alla bilar", macworld och 91:an. En del är så desperata att de läser vad som än finns till hands. Därav vet yours truly vad saippua och käsivoide betyder på finska.. En och annan tvålbehållare har ögnats över grundligt genom årets lopp. Sådär ja.. Inget man erkänner för vem som helst kanske, men nu har jag förklarat bakgrunden så att ni hajar läget..

Av någon anledning så brukar gratistidningen mitt i Östermalm hamna inne på muggen. Den är perfekt! Korta artiklar! Men när man har läst nästan allt hamnar man lätt på kontaktannonserna.. hmm. Det är ju inte direkt så att jag aktivt letar efter en ny partner medan jag ******. Nåväl. Till det väsentliga nudå.

När jag flyttade till sthlm för några år sedan lade jag märke till annonser inskickade av en och samma snubbe. Då var han 39 år, ungdomlig (Om man kallar sig själv "ungdomlig", hur ungdomlig är man då?), blond och smal och sökte en yngre tjej utan barn.

Vecka efter vecka fanns de där. Efter ett tag upptäckte mina falkögon fler annonser i samma tidning där han kastat om ordföljden lite.. för att öka chanserna liksom. Det kändes lite patetiskt så det blev en sport att hålla koll på det där. Det höll i sig i något år. Alltid 6 eller 7 annonser i samma tidning. Sedan klev det där ner några steg på min prioriteringslista och det föll i glömska. Men. MEEEEEEEN!!!!! Inatt när jag hade svårt att sova och drabbades av explosiv hurtigprutt terroriserade han mig igen!!

Män söker kvinnor

"Jag vill träffa en barnfri tjej som är yngre än mig för ett eventuellt förhållande. Jag är en mycket ungdomlig 41-årig kille. Jag är blond, smal o vältränad"

"Flickvän sökes. Jag söker en barnfri tjej som är yngre än mig för ett eventuellt förhållande. Jag är blond, smal, vältränad o en mycket ungdomlig 41-årig kille.!

"Jag söker en lite yngre, barnfri tjej för vänskap, mysiga träffar o eventuellt förhållande. Jag är en blond, smal, vältränad o mycket ungdomlig 41-årig kille."

Av 21 annonser under "män söker kvinnor" är 9 inskickade av den ungdomliga 41-åriga blondinen. Nu har han till råga på allt varierat sig lite. Antar att graden av deperation har ökat något. I vissa annonser skriver han att tjejen kan vara äldre också.. och i en annan att nationalitet saknar betydelse. Dock verkar han hålla benhårt på "barnfri-biten".

En tanke: Om man skickat in annonser i över 2 års tid och dessutom skickar mängder av annonser bara för att öka sina chanser, utan att få napp. Är det inte dags då att testa ett annat sätt? Eller hoppa från Västerbron? *plums*

Gör den jäveln detta bara för att enervera ihjäl sådana som jag?

Han verkar ju åtminstone vara optimist. Alltid något. Men jag skulle föreslå att han börjar utnyttja anslagstavlan inne på Samhall eller kanske börja prata lite med människor han möter? Motiverad verkar han ju vara.. Eller asberger med social fobi.

Jag vet att det är taskigt att driva med folk. Seriöst. Jag fattar ju att alla inte kan vara som kompisen Adde som vågar gå fram till brudar på tuben, mataffären, på stan och fråga efter deras nummer och bjuda ut dem. Alla har inte det modet som han har.. Och alla ser inte ut som en blandning av Fredrik Ljungberg och en ung Jeff Bridges som Adde gör.. Men hallåååå 41-åringen!!

Köp en dator!!!! Sluta skicka in annonser och använd stålarna till något vettigt!

Annars gör jag det åt dig snart!!!

Om du, i likhet med mig, lider av samma skruvade åkomma så kan du ju själv följa händelseutvecklingen för jag tror de där kontaktannonserna är de som gäller i alla stadsdelarnas gratistidningar. Now you´re hooked!

Och är du singel och tycker det känns som att du aaaaldriiiig kommer att hitta någon så vet du ju nu att det finns de som aldrig ger upp hoppet! Ta chansen! Go for it!

Grått nytt hår.. Verkligen!

1 comment:

Anonymous said...

Isf måste det ge jackpot eftersom han keep on going? Han kanske har hittat knepet ;)