Thursday, January 10, 2008

Brutal lemlästning

Jag har klippt min sambo i örat! Det kom bloooood!!!! Jag är en hemsk HEEEMSK flickvän. Naturligtvis var det inte meningen och det sista jag ville var att skada honom, så jag har lite ågren för missödet. Men.. To my defense.. Så hade vi bilat hem från Örebro efter 4 dagars sömnlöshet. Jag med svullen hals och feber och han med spring i benen. Han hade dragit iväg och spelat squash. Tyvärr torskade han. Hux flux stormade raringen in i vårt hem och gormade:

- Nu måste du klippa mig! NUUU!! Jag står inte ut med det här pisshåret längre! Det sabbar min squash!

Då förstår man ju att man ögona böj måste göra sin honey till viljes eftersom hans frisyr förstör hans chanser inom sporten. (???) Så på given signal studsade jag upp i givakt och kastade mig efter saxen. Det var inte bästa utgångsläge att låta sig friseras av mig eftersom:

1) Frisören hade feberdarr

2) Frisören har aldrig klippt någon kort förut ( Skillnad på att toppa sig själv och klippa en "frisyr" ju)

3) Man riskerar kroppsskada

4) Man riskerar "mighty-Mullet-nightmare"

Men det lilla livet har tilltro till mig. Så jag satte igång. Jag var HELT säker på att jag inte skulle klippa honom i örat men tyvärr har min sambo ett hårburr utan dess like och tippen på saxen levde ett helt eget liv.

- Du måste ju göra som frisörerna och vika undan örat fattaruväl!?

- Måste man?

Ok, det blev bara 2 droppar blod. Antagligen larvigt att ha ågren över.. Och frisyren blev faktiskt snygg för att vara skapad av en total amatör. Jag är förvånad själv över att det blev så bra.

Innan: Lätt sliten backslick med krull i nacken

Efter: Kortare, busig, lockig, sexig, snedbenehistoria.. The Infanterield-do

Raringen drog ut på partykväll medan jag fick stanna hemma med förkylningen som troget sällskap. Under julfirandet i Örebro gav min farsa sin gangsterhatt till Mattias med orden:

- Den här blir fin på dig Mattias. Märket på insidan klibbar ändå fast i flinten på mig och det känns äckligt.

Den lilla smulan tog darling så klart på sig igår. Det finns två alternativ här.

Antingen blev han väldigt glad över gåvan från min far eller oerhört missnöjd med sin frisör.

You always hurt the ones you love..

1 comment:

Anonymous said...

Arme arme hans öra:D haha.. Fast iofs kanske att vinna i Squashen e viktigare:D D e bara att ta på the nurse suit o plåstra om han :)
puss michaela