Wednesday, July 2, 2008

Försvinnande

Jag försvann ett tag. Närmare bestämt så försvann jag i 12 dagar. Det är så det känns.. som att man har raderats från jordens yta.. när man varit i Tällberg och suttit utan uppkoppling. Då är man inte en populär bloggare längre. Alltså existerar man inte. Men min ickeexistens har varit i allra högsta grad levande. Jag har shoppat kläder som min breda röv får plats i OCH som är snygga. Jag har umgåtts med min mamma, pappa, bror, svägerska, brorsöner, sambo och svärföräldrar. Vi har besökt Zorngården i Mora. Gubbjävel! Han var verkligen grymmast på måleri av dem alla! Citat "Det finns två skickliga etsare värda namnet... Rembrandt var den ena" Slut citat. Har man ett sådant självförtroende, kan ta ordentligt betalt för sin konst ( vilket är en jävla bedrift i sig ) och dessutom är så bra att åskådarna tappar andan kan man väl kosta på sig sådana citat.

Jag har promenerat 70 minuter varje dag. Vädret har sugit päronpung. Jag har sett 8 avsnitt av six feet under. Jag har bakat. Jag har lagat mat. Jag har lekt mängder med brorsonen. Jag har druckit grogg. Jag har haft tjusiga ögonrödor till följd av massiv hösnuva.

Har ni saknat mig?

Zorngården

Läcker hunk vid Zorngården

En fjärdedels kulla vid Siljan

Midsommarafton. Tjohoo!

Men utan förvarning i det typiska midsommarvädret kunde dessa härliga solnedgångar skådas vid vår sommarstuga nere vid Siljan.

Det gör det hela värt det.

Puss på er.

No comments: