Saturday, July 19, 2008

Kvalitetstid

Jag brukar gnälla titt som tätt att jag inte får någon quality time med min hunk. Mina närmsta vänner är förmodligen småless på att höra talas om det. Men när han är sjuk kan han inte jobba/festa/sporta/umgås med vänner och tvingas istället att softa ner sig några ton. Det är då vi ligger i sängen och kollar film, äter sen brunch, småpratar och myser, tar bilen och spanar in obskyra områden, sådant som jag älskar att göra med honom men som är oerhört sällsynt hemma hos oss. Eftersom jag är krasslig utav helvete och han inte heller varit pigg, så hade ingen sett till att handla hem grejer. När halva dagen gått och jag bara legat och läst lyckades jag duscha. Efter det till Saturnus där de har stans läckraste kanelbullar.

Jag tog på mig ett par söta sandaletter som jag inte haft på mig sedan brorsans bröllop dagen till ära. Dels för att kunna visa mig bland folk och dels för att igga att jag mår risigt. Tårna är dessvärre sådär krokiga. Snuttiga tår som ser ut som prinsesskorvar säger min karl.

Efter att ha varit en hårsmån från att kliva i detta kom jag att tänka på att det nog finns de som mår sämre än vad jag gör.

Så nu är vi hemma igen. Mattias ska snart dra iväg (jobbjobbjoooooooobb) och jag ligger och hostar och nyser med mensvärk. Tjejer.. ni vet ju exakt vad som händer när man har mens och hostar eller nyser? Inte så mysigt eller hur? Inte meningen att vara för grafisk så jag håller inne med detaljerna. Alltså får ni killar fortsätta att undra.. Om ni tycker att det verkar äckligt så är det inget jag kan hjälpa. Som bot på det föreslår jag spiralmakaroner till middag. Yum!

Nu gäller det bara att hitta kompisar som också är sjuka och som kan komma hit och smitta ner Mattias så han blir ordentligt sjuk igen. Mycket vill ha mer.

No comments: