Friday, July 18, 2008

Mind over matter

Jaha. Hur exakt är man funtad om man med feber i kroppen, hostattacker och snorig näsa, sminkar sig, fixar håret och fotograferar sig själv? Är man fullt utblommad narcissist eller har man urbota tråkigt och tycker att smink och hår är lattjo prylar? Eller försöker man påverka välmåendet inuti genom att pynta utsidan? Säkert en blandning av de tre. Att dessutom skratta hysteriskt åt ingenting.. Kan det vara tecken på delirium?

Har min förkylning blivit bättre? Nä.

Ser jag snyggare ut än jag mår? Ja.

Vad gör du när du är vissen och har tråkigt? Man kan bara läsa och se film so much..

Man kan inte må dåligt av lite vardagsglamour.. SNOOOR-GLAMOOOUR!

Imorgon ska jag tamigfan orka gå och prova ett par underbara skor som jag spanat in och blev kär i på nätet. Det är fördelen med skor när man är fet. De passar hur bred man än är över röven.

.. och så kan man inbilla sig att man ser ut som Anita Ekberg i hemmets lugna vrå. Det får man när man har feber eftersom man då inte är fullt tillräknelig.

1 comment:

Perny said...

Problemet är ju när man gillar höga stövlar, de passar på fötterna men går inte upp över vaderna!